Jarní výprodej
Jarní výprodej

Panaszkezelési eljárás

PANASZKEZELÉSI ELJÁRÁS

Ezek a reklamációs feltételek szabályozzák a VUCH webáruházon keresztül cégünktől vásárolt áruhibákra vonatkozó panasz beadásának módját és feltételeit.

 

Vuch s.r.o., székhelye: Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim,

Cégjegyzékszám: 04522150,

Adószám: CZ04522150                                      

Hradec Králové regionális bíróság által vezetett cégjegyzékbe bejegyezve, C szakasz, 36028 cikkben.


Visszaküldési cím: M. Tuschelová – EXPANDECO – Vuch, Vízpart utca 26, 9225 Dunakiliti, Magyarország

Telefonszám: + 36 14 453 622

Kapcsolati e-mail: info@vuch.hu


1. AZ ÁRUK MILYEN HIBÁIÉRT VAGYUNK FELELŐSEK?

1.1 Felelősség a leszállított árukért

Eladóként mi vagyunk a felelősek azért, hogy az Ön által megrendelt árut szállítsuk le Önnek, és hogy az átvételkor az áru hibátlan legyen. Ez azt jelenti, hogy az áru az átvételekor kifejezetten:

  • megfelel az elfogadott leírásnak, típusnak és mennyiségnek, valamint minőségnek, funkcionalitásnak, kompatibilitásnak, interoperabilitásnak és egyéb egyeztetett jellemzőknek;
  • alkalmas arra a célra, amelyre Ön igényli, amellyel mi is egyetértettünk;
  • az egyeztetett tartozékokkal és használati utasításokkal együtt kerül kiszállításra, beleértve az összeszerelési vagy telepítési utasításokat.

Nem vállalunk felelősséget az áruk olyan hibáiért, amelyek az áru átvétele után keletkeznek.

Ha a hiba az átvételtől számított egy éven belül nyilvánul meg, úgy kell tekinteni, mintha a termék már átvételkor hibás lett volna, és csak akkor, ha azt a termék vagy a hiba jellege nem zárja ki.

1.2 Az árukért való felelősség a megállapodás szerinti tulajdonságokon felül

Továbbá felelősék vagyunk azért, hogy az áru az egyeztetett tulajdonságokon kívül:

  • megfeleljen a szokásos felhasználási céljának, figyelembe véve harmadik felek jogait, a jogszabályokat, a műszaki szabványokat vagy az adott iparág magatartási kódexeit, amennyiben nincsenek rá vonatkozó műszaki szabványok;
  • megfeleljen a mennyiség, a minőség és egyéb jellemzőknek, beleértve a tartósságot, a funkcionalitást, a kompatibilitást és a biztonságot, valamint az azonos jellegű dolgok szokásos jellemzőinek, amelyeket Ön észszerűen elvárhat, beleértve a nyilvános nyilatkozatainkat, különös tekintettel a reklámokra vagy a címkézésre;
  • a tartozékokkal együtt kerüljön kiszállításra, beleértve a csomagolást, az összeszerelési utasításokat és egyéb, észszerűen elvárható használati utasításokat;
  • megfeleljen a minőségnek vagy a szerződés megkötése előtt az Ön rendelkezésére bocsátott minta vagy mintamodell kivitelezésének.

Nem vállalunk minőségi garanciát a hiba kifogásolására a vonatkozó törvényes határidőn túl.

1.3 Ha vállalkozó

Ha Ön vállalkozó, a hibás teljesítésből eredő jogok csak arra a hibára vonatkoznak, amellyel az áru a kárveszély átszállásának időpontjában rendelkezett, még ha csak később is válik az nyilvánvalóvá. Ha a hiba valamely kötelezettségünk megszegése miatt következik be, Önt ilyen esetben is megilletik a hibás teljesítésre vonatkozó jogok.

1.4 Mi nem tekinthető az áru hibájának

A valóságos és az elektronikus megjelenítő eszközökön megjelenő színárnyalatok közötti különbségek nem tekinthetők az áru hibájának. Ha az áru nem felel meg az Ön elképzeléseinek, a szerződési feltételek 6. cikke szerint az áru átvételétől számított 14 napon belül joga van elállni a szerződéstől.

2. MIKOR LEHET KIFOGÁSOLNI A HIBÁT?

2.1 Milyen hibát lehet kifogásolni a használt és a nem használt áruknál

Fel nem használt fogyasztási cikkek esetében a vásárló az árun láthatóvá vált hibát az áru átvételétől számított két éven belül kifogásolhatja, kivéve, ha a webfelületen, az árut kísérő dokumentumokban vagy a reklámban ennél hosszabb határidő nincs meghatározva.

Használt árucikk esetén a vevő az áru átvételétől számított egy éven belül kifogásolhatja az árun megjelenő hibát.

2.2 Korlátozott szavatossági idejű áruk hibája

Ha az árunak van egy minimális tartóssági ideje, vagy a gyorsan romlandó áruk esetében egy olyan időtartam, amely alatt még felhasználható, a jótállási idő ezen időpontig tart.

2.3 A megjavított vagy kicserélt áru hibájának bejelentésére vonatkozó határidő

Abban az esetben, ha az árut Ön kicseréli vagy megjavíttatja, az új időszak nem vonatkozik az új árura vagy a kicserélt alkatrészekre és pótalkatrészekre. Ilyen esetben azonban a kifogásolás határideje meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt Ön a hiba miatt nem használhatta az árut, különös tekintettel arra az időtartamra, amely alatt az áru javítás alatt állt.

3. MILYEN, A HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK ILLETIK MEG ÖNT?

3.1 Mi szabályozza a jogait a hibás teljesítés alapján

A hibás teljesítésből eredő jogait a Polgári Törvénykönyv, különösen a 2099–2117 §, amennyibe végfelhasználó, akkor a 2165 - 2174 § szabályozzák.

3.2 Ha vállalkozó

Abban az esetben, ha az áru hibája az áru átvételekor már létezett, vagy úgy tekintendő, hogy létezett, a következő hibás teljesítésből eredő jogokkal rendelkezik.

Ha az áru hibája a szerződés lényeges megszegése, Ön az alábbi a hibás teljesítésből eredő jogokkal rendelkezik:

  • a hiba eltávolítása új hibátlan termék vagy a hiányzó termék kiszállításával;
  • a hiba eltávolítása a termék javításával;
  • a vételárra vonatkozó ésszerű kedvezmény; vagy
  • a szerződés visszavonása.

A szerződés lényeges megszegése esetén a hiba bejelentésénél vagy a hibáról szóló értesítést követően indokolatlan késedelem nélkül, kérjük értesítsen minket, melyik jogával szeretne élni a hibás teljesítésből eredő jogok közül. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ha ezt nem teszi meg, akkor csak azokkal a jogokkal rendelkezik, amelyeket jelentéktelen szerződésszegés esetén kapna. A választás csak a velünk való egyeztetés után változtatható meg.

Ha ésszerű időn belül nem távolítjuk el az áru hibáját, a hiba kijavítása helyett ésszerű kedvezményt kérhet a vételárból, vagy elállhat a szerződéstől.

Ha az áru hibája jelentéktelen szerződésszegés, Ön kérheti:

  • a hiba eltávolítása; vagy
  • ésszerű kedvezményt a vételárból.

Ha nem távolítjuk el időben a hibát, vagy a hiba eltávolítását elutasítjuk, kedvezményt kérhet a vételárból, vagy elállhat a szerződéstől. A választás csak a velünk való egyeztetés után változtatható meg.

Tudomásul veszi, hogy amíg nem gyakorolja jogát a vételárra vonatkozó kedvezményre, vagy nem áll el a szerződéstől, jogunkban áll a hiányzó árukat kézbesíteni vagy eltávolítani a jogi hibát (különösen a hiányzó dokumentumok átadását).

Az áru cseréje vagy elállás a szerződéstől nem kérvényezhető, ha ön nem tudja visszaküldeni a terméket abban az állapotban, amelyben megkapta. Ez nem vonatkozik akkor, ha:

  • az áru állapota a hiba kimutatására szolgáló ellenőrzés következtében változott meg;
  • Ön használta a terméket még mielőtt a hibát felfedezte;
  • nem Ön okozta a termék változatlan állapotban való visszaküldésének lehetetlenségét tettével vagy mulasztásával; vagy
  • Ön eladta a terméket, elfogyasztotta vagy szabályos használattal megváltoztatta még a hiba felfedezése előtt; ha ez csak részben történt meg, akkor visszaküldi, amit még vissza lehet küldeni, és megtéríti nekünk azt az összeget, amelyben a termék használatából részesült.
3.3 Ha csak fogyasztó

Ha a fogyasztási cikk hibája az áru átvételétől számított huszonnégy hónapos garanciális időszakon belül következik be (használt áruk esetében az áru átvételétől számított tizenkét hónapon belül), Önre a hibás teljesítésből eredő alábbi jogok vonatkoznak:

a) Árucsere

Ön kérheti az áru cseréjét az áru átvételekor észrevett hiba miatt, kivéve, ha a hiba eltávolításának választott módja lehetetlen vagy észszerűtlenül költséges a javításhoz képest; ezt különösen a hiba jelentőségére, a hiba nélküli értékre és arra való tekintettel kell értékelni, hogy a hiba elhárítása a vevő számára lehetséges-e jelentős nehézségek nélkül.

b) Az áru javítása

Ha az áru javítása lehetséges, Ön jogosult a hiba ingyenes kijavítására. Ha a panasztételi eljárás során kiderül, hogy nem tudjuk kijavítani az árut, vagy a javítás észszerűtlenül költséges, különös tekintettel a hiba jelentőségére és azt az értéket figyelembe véve, amellyel a termék a hiba nélkül rendelkezett volna, jogosultak vagyunk tájékoztatni Önt a javítás elutasításáról. Ebben az esetben haladéktalanul tájékoztatjuk Önt, és választhat egy másik, a jelen szerződésben meghatározott panaszkezelési eljárást.

c) Engedmény a vételárból

Ha az árun az áru átvételekor hibát észlelt, akkor az áru vételárából észszerű árengedményt igényelhet, ha:

  • a hiba kijavítását visszautasítottuk, vagy nem sikerült azt észszerű időn belül vagy a vevőt érintő jelentős nehézség nélkül kijavítani;
  • nem tudjuk elhárítani azt a hibát, amely megakadályozza, hogy Ön megfelelően használja az árut, vagy nem tudjuk kicserélni az adott hibával rendelkező árut (pl. az árut már nem gyártják); vagy
  • Ön nem tudja megfelelően használni az árut, mert a hiba a javítást követően ismét előfordul (legalább két korábbi javítás után ugyanaz a hiba fordul elő);
  • a hiba lényeges szerződésszegésnek minősül;
  • az árun több hiba van (legalább három olyan elhárítható hiba egyidejű előfordulása, amelyek mindegyike megakadályozza az áru megfelelő használatát); vagy
  • a nyilatkozatunkból vagy a körülményekből kitűnik, hogy a hibát nem lehet észszerű időn belül (legkésőbb a panasztételtől számított 30 napon belül) vagy a vevőt érintő jelentős nehézségek nélkül kijavítani.

Az észszerű árengedmény a hibátlan termék és a vevő által kapott hibás termék értéke közötti különbségként van meghatározva.

d) Pénzvisszatérítés (a szerződéstől való elállás)

Pénzvisszatérítést csak akkor igényelhet, ha:

  • a hiba kijavítását visszautasítottuk, vagy nem sikerült azt észszerű időn belül vagy a vevőt érintő jelentős nehézség nélkül kijavítani;
  • nem tudjuk elhárítani azt a hibát, amely megakadályozza, hogy Ön megfelelően használja az árut, vagy nem tudjuk kicserélni az adott hibával rendelkező árut (pl. az árut már nem gyártják); vagy
  • Ön nem tudja megfelelően használni az árut, mert a hiba a javítást követően ismét előfordul (legalább két korábbi javítás után ugyanaz a hiba fordul elő); vagy
  • a hiba lényeges szerződésszegésnek minősül;
  • az árun több hiba van (legalább három olyan elhárítható hiba egyidejű előfordulása, amelyek mindegyike megakadályozza az áru megfelelő használatát);
  • a nyilatkozatunkból vagy a körülményekből kitűnik, hogy a hibát nem lehet észszerű időn belül (legkésőbb a panasztételtől számított 30 napon belül) vagy a vevőt érintő jelentős nehézségek nélkül kijavítani; vagy
  • a hibát az általunk vagy a szerződés alapján a mi felelősségünkre elvégzett nem megfelelő összeszerelés vagy telepítés okozta; vagy esetleg a hibát az általunk az áru mellé adott használati utasítás hiányossága okozta.

Ön nem jogosult elállni a szerződéstől, ha az áru hibája jelentéktelen.

3.4 A csere vagy pénzvisszatérítés (szerződéstől való elállás) feltételei

Az árucsere vagy a pénzvisszatérítés (szerződéstő való elállás) feltétele, hogy a terméket abban az állapotban küldi vissza, ahogyan azt átvette. Ez alól kivételt képez, ha:

a) ha az áru hibájának feltárására irányuló vizsgálat eredményeként az áru állapota megváltozott;

b) Ön a hiba felfedezése előtt használta a terméket;

c) ha Ön a tevékenységével vagy mulasztásával lehetetlenné teszi a változatlan állapotú áru visszaküldését; vagy

d) ha a hiba felfedezése előtt az árut eladta, elfogyasztotta vagy a szokásos használat során megváltoztatta; ha ez csak részben történt meg, akkor Ön köteles visszaküldeni nekünk azt, amit még lehet, és köteles nekünk kártérítést fizetni abból, amiből hasznot húzott.

4. MIKOR NEM GYAKOROLHATÓ A HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOG?

4.1 Ön nem jogosult a hibás teljesítésből eredő jogokra, ha

 A hibás teljesítésből eredő jogra Ön nem jogosult, ha:

  • a hibát Ön okozta; vagy
  • a hiba az áru átvétele után keletkezett;
  • a jótállási időszak lejárt.
4.2 A szavatossági és felelősségi igények nem vonatkoznak továbbá a következőkre

A garancia és a hibás teljesítés felelőssége nem vonatkoznak a következőkre:

  • a szokásos használat által okozott elhasználódás (a szokásos használat miatti elhasználódás az elemek és akkumulátorok kapacitásának csökkenésére is vonatkoznak);
  • a használt áruk már az átvételkor is meglévő azon hibái vagy elhasználódása, amelyek a használat során keletkeztek;
  • alacsonyabb áron értékesített termékek – csak azon hibával kapcsolatban, amelyre vonatkozóan megállapodtak az alacsonyabb árban; vagy
  • jellegükből eredő termékekre (különösen olyan termékekre, amelyek jellegüknél fogva nem használhatók a garanciális időszak teljes időtartamában).

5. HOGYAN KELL ELJÁRNI A PANASZTÉTELNÉL?

5.1 Hol lehet reklamációval élni a vásárolt termékkel kapcsolatban

Kérjük, hogy a hiba észlelését követően indokolatlan késedelem nélkül nyújtsa be igényét cégünknél (vagy azon személynél, aki fel van tüntetve a hibás teljesítési jog érvényesítésénél – a garancialevélben mint a javítást elvégző személy). A fogyasztóvédelmi törvénynek megfelelően elfogadjuk a fogyasztók panaszait:

  • bármely olyan intézményünkben, ahol az eladott termékek tekintetében lehetőség van a követelés elfogadására;
  • cégünk székhelyén;
  • a telephelyünkön;
  • azon személynél, aki fel van tüntetve a hibás teljesítési jog érvényesítésénél – a garancialevélben mint a javítást elvégző személy

Vállalkozók számára és a panasz mielőbbi kezelése érdekében javasoljuk, hogy válassza cégünk székhelyét.

5.2 A reklamáció javasolt menete

Ajánlott panasztételi eljárás:

  • a gyorsabb feldolgozás érdekében a panaszról előre, telefonon, e-mailben vagy írásban tájékoztathat bennünket;
  • ugyanakkor tanácsos tájékoztatni minket az Ön által választott hibás teljesítési jog érvényesítési módjáról, azaz arról, hogy a termék javítására, a hiányzó termékek pótlására, a termék vagy a hibás alkatrészek cseréjére, a szerződéstől való elállásra (pénzvisszatérítésre), a vételárra vonatkozó kedvezményre vagy más jogokra tart igényt, ezen reklamációs feltételek és a Polgári Törvénykönyvnek megfelelően;
  • a terméket a követeléssel együtt vagy azt követően (utánvétel nélküli küldeményként, mert azt nem tudjuk átvenni) kézbesítse cégünk székhelyére, és javasoljuk, hogy a terméket megfelelő csomagba csomagolja be úgy, hogy az ne sérüljön meg vagy ne semmisüljön meg a szállítás során;
  • az eljárás megkönnyítése érdekében tanácsos a termékhez csatolni a termék vásárlásáról szóló bizonylatot vagy adódokumentumot - számlát, ha kiállították, vagy más, a termék megvásárlását igazoló dokumentumot, a hiba leírásával és a panasz kezelésének módjára vonatkozó javaslattal együtt.

A fenti lépések be nem tartása vagy a fenti dokumentumok benyújtásának elmulasztása nem akadályozza a panasz jogszabályos feltételei szerinti pozitív rendezését.

5.3 A reklamáció benyújtásának időpontja

A követelés pillanata az a pillanat, amikor értesítést kaptunk az eseményről.

5.4 A reklamáció igénybevételének írásbeli megerősítése

Ha Ön panaszt nyújt be, írásban visszaigazolást állítunk ki Önnek, amely tartalmazza a panasztétel dátumát, a panasz tartalmát, a panasz kezelésének kívánt módját, valamint az Ön elérhetőségét a panaszkezelésre vonatkozó tájékoztatás céljából.

5.5 A reklamáció kezelésére vonatkozó határidők

A panaszokat, beleértve a hibák elhárítását is, a panasz benyújtásától számított 30 napon belül kezeljük, kivéve, ha adott esetben hosszabb határidőben állapodunk meg Önnel. Ezen időtartamon belül tájékoztatjuk Önt a panasz rendezéséről és módjáról.

5.6 A reklamáció kezelésének módjára vonatkozó jog megválasztása

Ha olyan teljesítést választ, amely objektív okokból nem kivitelezhető (különösen helyrehozhatatlan hibák vagy a termék nem lehetséges cseréje esetén), azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Ebben az esetben és ezen reklamációs feltételeknek megfelelően más teljesítést is választhat.

5.7 A reklamáció kezelése időpontjának és módjának megerősítése

A panasz rendezését követően visszaigazolást állítunk ki Önnek a panasz rendezésének időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás megerősítését és a javítás időtartamát, vagy az írásos indoklást a panasz elutasításáról.

5.8 A termék reklamációjának igénybevételével kapcsolatban észszerűen felmerült költségek megtérítéséhez való jog

A Polgári Törvénykönyvnek megfelelően Önnek joga van igényelni a termék reklamációjával kapcsolatban felmerült célszerű költségeket. Kérjük, vegye figyelembe, hogy önnek a hiba felfedési időszakának lejártát követő egy hónapon belül gyakorolnia kell a költségek megtérítésére vonatkozó jogát.

Ezen reklamációs feltételek érvényesek és hatályosak 2024.01.26-től.

Válassza ki az országát