Jelentkezz be és kezd el felhasználni az összes előnyt.
A bevásárlókosara nem tartalmaz semmilyen terméket.
Ezek a reklamációs feltételek szabályozzák a VUCH webáruházon keresztül cégünktől vásárolt áruhibákra vonatkozó panasz beadásának módját és feltételeit.
Vuch s.r.o., székhelye: Tovární 1112, Chrudim IV, 537 01 Chrudim,
Cégjegyzékszám: 04522150,
Adószám: CZ04522150
Hradec Králové regionális bíróság által vezetett cégjegyzékbe bejegyezve, C szakasz, 36028 cikkben.
Visszaküldési cím: M. Tuschelová – EXPANDECO – Vuch, Vízpart utca 26, 9225 Dunakiliti, Magyarország
Telefonszám: + 36 14 453 622
Kapcsolati e-mail: info@vuch.hu
Eladóként mi vagyunk a felelősek azért, hogy az Ön által megrendelt árut szállítsuk le Önnek, és hogy az átvételkor az áru hibátlan legyen. Ez azt jelenti, hogy az áru az átvételekor kifejezetten:
Nem vállalunk felelősséget az áruk olyan hibáiért, amelyek az áru átvétele után keletkeznek.
Ha a hiba az átvételtől számított egy éven belül nyilvánul meg, úgy kell tekinteni, mintha a termék már átvételkor hibás lett volna, és csak akkor, ha azt a termék vagy a hiba jellege nem zárja ki.
Továbbá felelősék vagyunk azért, hogy az áru az egyeztetett tulajdonságokon kívül:
Nem vállalunk minőségi garanciát a hiba kifogásolására a vonatkozó törvényes határidőn túl.
Ha Ön vállalkozó, a hibás teljesítésből eredő jogok csak arra a hibára vonatkoznak, amellyel az áru a kárveszély átszállásának időpontjában rendelkezett, még ha csak később is válik az nyilvánvalóvá. Ha a hiba valamely kötelezettségünk megszegése miatt következik be, Önt ilyen esetben is megilletik a hibás teljesítésre vonatkozó jogok.
A valóságos és az elektronikus megjelenítő eszközökön megjelenő színárnyalatok közötti különbségek nem tekinthetők az áru hibájának. Ha az áru nem felel meg az Ön elképzeléseinek, a szerződési feltételek 6. cikke szerint az áru átvételétől számított 14 napon belül joga van elállni a szerződéstől.
Fel nem használt fogyasztási cikkek esetében a vásárló az árun láthatóvá vált hibát az áru átvételétől számított két éven belül kifogásolhatja, kivéve, ha a webfelületen, az árut kísérő dokumentumokban vagy a reklámban ennél hosszabb határidő nincs meghatározva.
Használt árucikk esetén a vevő az áru átvételétől számított egy éven belül kifogásolhatja az árun megjelenő hibát.
Ha az árunak van egy minimális tartóssági ideje, vagy a gyorsan romlandó áruk esetében egy olyan időtartam, amely alatt még felhasználható, a jótállási idő ezen időpontig tart.
Abban az esetben, ha az árut Ön kicseréli vagy megjavíttatja, az új időszak nem vonatkozik az új árura vagy a kicserélt alkatrészekre és pótalkatrészekre. Ilyen esetben azonban a kifogásolás határideje meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt Ön a hiba miatt nem használhatta az árut, különös tekintettel arra az időtartamra, amely alatt az áru javítás alatt állt.
A hibás teljesítésből eredő jogait a Polgári Törvénykönyv, különösen a 2099–2117 §, amennyibe végfelhasználó, akkor a 2165 - 2174 § szabályozzák.
Abban az esetben, ha az áru hibája az áru átvételekor már létezett, vagy úgy tekintendő, hogy létezett, a következő hibás teljesítésből eredő jogokkal rendelkezik.
Ha az áru hibája a szerződés lényeges megszegése, Ön az alábbi a hibás teljesítésből eredő jogokkal rendelkezik:
A szerződés lényeges megszegése esetén a hiba bejelentésénél vagy a hibáról szóló értesítést követően indokolatlan késedelem nélkül, kérjük értesítsen minket, melyik jogával szeretne élni a hibás teljesítésből eredő jogok közül. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ha ezt nem teszi meg, akkor csak azokkal a jogokkal rendelkezik, amelyeket jelentéktelen szerződésszegés esetén kapna. A választás csak a velünk való egyeztetés után változtatható meg.
Ha ésszerű időn belül nem távolítjuk el az áru hibáját, a hiba kijavítása helyett ésszerű kedvezményt kérhet a vételárból, vagy elállhat a szerződéstől.
Ha az áru hibája jelentéktelen szerződésszegés, Ön kérheti:
Ha nem távolítjuk el időben a hibát, vagy a hiba eltávolítását elutasítjuk, kedvezményt kérhet a vételárból, vagy elállhat a szerződéstől. A választás csak a velünk való egyeztetés után változtatható meg.
Tudomásul veszi, hogy amíg nem gyakorolja jogát a vételárra vonatkozó kedvezményre, vagy nem áll el a szerződéstől, jogunkban áll a hiányzó árukat kézbesíteni vagy eltávolítani a jogi hibát (különösen a hiányzó dokumentumok átadását).
Az áru cseréje vagy elállás a szerződéstől nem kérvényezhető, ha ön nem tudja visszaküldeni a terméket abban az állapotban, amelyben megkapta. Ez nem vonatkozik akkor, ha:
Ha a fogyasztási cikk hibája az áru átvételétől számított huszonnégy hónapos garanciális időszakon belül következik be (használt áruk esetében az áru átvételétől számított tizenkét hónapon belül), Önre a hibás teljesítésből eredő alábbi jogok vonatkoznak:
a) Árucsere
Ön kérheti az áru cseréjét az áru átvételekor észrevett hiba miatt, kivéve, ha a hiba eltávolításának választott módja lehetetlen vagy észszerűtlenül költséges a javításhoz képest; ezt különösen a hiba jelentőségére, a hiba nélküli értékre és arra való tekintettel kell értékelni, hogy a hiba elhárítása a vevő számára lehetséges-e jelentős nehézségek nélkül.
b) Az áru javítása
Ha az áru javítása lehetséges, Ön jogosult a hiba ingyenes kijavítására. Ha a panasztételi eljárás során kiderül, hogy nem tudjuk kijavítani az árut, vagy a javítás észszerűtlenül költséges, különös tekintettel a hiba jelentőségére és azt az értéket figyelembe véve, amellyel a termék a hiba nélkül rendelkezett volna, jogosultak vagyunk tájékoztatni Önt a javítás elutasításáról. Ebben az esetben haladéktalanul tájékoztatjuk Önt, és választhat egy másik, a jelen szerződésben meghatározott panaszkezelési eljárást.
c) Engedmény a vételárból
Ha az árun az áru átvételekor hibát észlelt, akkor az áru vételárából észszerű árengedményt igényelhet, ha:
Az észszerű árengedmény a hibátlan termék és a vevő által kapott hibás termék értéke közötti különbségként van meghatározva.
d) Pénzvisszatérítés (a szerződéstől való elállás)
Pénzvisszatérítést csak akkor igényelhet, ha:
Ön nem jogosult elállni a szerződéstől, ha az áru hibája jelentéktelen.
Az árucsere vagy a pénzvisszatérítés (szerződéstő való elállás) feltétele, hogy a terméket abban az állapotban küldi vissza, ahogyan azt átvette. Ez alól kivételt képez, ha:
a) ha az áru hibájának feltárására irányuló vizsgálat eredményeként az áru állapota megváltozott;
b) Ön a hiba felfedezése előtt használta a terméket;
c) ha Ön a tevékenységével vagy mulasztásával lehetetlenné teszi a változatlan állapotú áru visszaküldését; vagy
d) ha a hiba felfedezése előtt az árut eladta, elfogyasztotta vagy a szokásos használat során megváltoztatta; ha ez csak részben történt meg, akkor Ön köteles visszaküldeni nekünk azt, amit még lehet, és köteles nekünk kártérítést fizetni abból, amiből hasznot húzott.
A hibás teljesítésből eredő jogra Ön nem jogosult, ha:
A garancia és a hibás teljesítés felelőssége nem vonatkoznak a következőkre:
Kérjük, hogy a hiba észlelését követően indokolatlan késedelem nélkül nyújtsa be igényét cégünknél (vagy azon személynél, aki fel van tüntetve a hibás teljesítési jog érvényesítésénél – a garancialevélben mint a javítást elvégző személy). A fogyasztóvédelmi törvénynek megfelelően elfogadjuk a fogyasztók panaszait:
Vállalkozók számára és a panasz mielőbbi kezelése érdekében javasoljuk, hogy válassza cégünk székhelyét.
Ajánlott panasztételi eljárás:
A fenti lépések be nem tartása vagy a fenti dokumentumok benyújtásának elmulasztása nem akadályozza a panasz jogszabályos feltételei szerinti pozitív rendezését.
A követelés pillanata az a pillanat, amikor értesítést kaptunk az eseményről.
Ha Ön panaszt nyújt be, írásban visszaigazolást állítunk ki Önnek, amely tartalmazza a panasztétel dátumát, a panasz tartalmát, a panasz kezelésének kívánt módját, valamint az Ön elérhetőségét a panaszkezelésre vonatkozó tájékoztatás céljából.
A panaszokat, beleértve a hibák elhárítását is, a panasz benyújtásától számított 30 napon belül kezeljük, kivéve, ha adott esetben hosszabb határidőben állapodunk meg Önnel. Ezen időtartamon belül tájékoztatjuk Önt a panasz rendezéséről és módjáról.
Ha olyan teljesítést választ, amely objektív okokból nem kivitelezhető (különösen helyrehozhatatlan hibák vagy a termék nem lehetséges cseréje esetén), azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Ebben az esetben és ezen reklamációs feltételeknek megfelelően más teljesítést is választhat.
A panasz rendezését követően visszaigazolást állítunk ki Önnek a panasz rendezésének időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás megerősítését és a javítás időtartamát, vagy az írásos indoklást a panasz elutasításáról.
A Polgári Törvénykönyvnek megfelelően Önnek joga van igényelni a termék reklamációjával kapcsolatban felmerült célszerű költségeket. Kérjük, vegye figyelembe, hogy önnek a hiba felfedési időszakának lejártát követő egy hónapon belül gyakorolnia kell a költségek megtérítésére vonatkozó jogát.
Ezen reklamációs feltételek érvényesek és hatályosak 2024.01.26-től.